Thursday, December 16, 2010

Sayu Hati ini......




hAri ni saya rasa sedey sangat bila orang tersayang menitiskan air mata
tak sangka en suami terlalu sensetif
kaku saya seketika melihat en suami menangis menatap hiba atas pemergian kucing kesayangannya
memang nak dijadikan cerita...petang tadi semasa kami semua sibuk nak menghantar mak balik tetipa ja kucing kesayangan en suami atau nama panggilannya...JERRY dilanggar secara tidak sengaja
saya yang ketika tak ketahuan terdengar suara en suami kuat dari arah belakang
en suami cepat-cepat mendapatkan jerry
pada mulanya saya sangka jerry hanya terkejut
en suami mengurut badan jerry beberapa kali
air mata en suami mula menitis
saya masih mampu menahan air mata ini sambil menenangkan en suami
ucuk sebak sambil itu dia menyuruh saya mengajak en suami membawa jerry ke klinik haiwan
en suami hanya mengelengkan kepalanya sahaja
agaknya en suami dah tahu keadaan jerry
jerry mengerang kesakitan sehinggakan mengigit tangan en suami
en suami biarkan saja tangannya digigit
saya yang pada ketika itu tak dapat menyaksikan kesakitan dan keadaan jerry menyabung nyawa terus pergi meninggalkan en suami dan beberapa orang yang lain yang berada di situ
air mata en suami makin laju bila jerry pergi meninggalkan tuannya
jerry dah tiada
en suami sendiri yang mengorek kubur jerry
hati saya tersentuh lagi apabila beberapa kali en suami mencium jerry 
saya tidak tahan melihat keadaan jerry dan juga en suami

abang...
andai boleh ditukar jasad jerry dengan sayang biarlah sayang yang jadi gantinya
sayang tahu betapa abang menyayangi jerry dan sayang juga tahu yang jerry sering menjadi teman abang ketika suka dan duka
sebelum sayang mengenali abang jerry lah yang jadi buah hati abang
sabarlah abang....
Allah lebih menyayangi jerry
ketahuilah abang
setitis air mata abang yang jatuh buat hati sayang pedih dan luluh
sayang tak sanggup lihat abang sedey
kalau leh nak jer abang happy
dah lama abang sedey kan
sayang cuba buat



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.