Friday, December 10, 2010

Majlis Akad Nikah....dup dap dup dap

mUka ada senyum....
tapi hanya Tuhan saja yang mengetahui betapa berdebarnya hati saya pada ketika ini
nasib baik alin yang bawa saya ke masjid
rasa tak ada kekuatan langsung...

Sampai sahaja di masjid...saya dapat lihat kelibat en tunang
en tunang pun nampak tak tenteram jer
en tunang bersalaman dengan alin n saril
saya masih ada di dalam kereta...tu pesan alin supaya stay ja dalam kereta dulu
shima di sebelah tak henti-henti bagi semangat
mana taknya...nasib baik muka disolek...kalau tak kantoi...pucat 
takut lah...nak jadi milik orang nie
sesekali saya dari jauh saya curi-curi pandang wajah yang bakal menjadi teman hidup saya nanti
risau...takut...nak nangis...nak patah balik pun ada...
dalam hatiku berkata ;
Abang...abang adalah tunang yang terbaik sangat. sayang rasa takut nak melepaskan title tunangan orang kerana selama jadi tunangan abang sayang rasa selesa sangat dengan title tu. Kata orang semasa dalam tunangan macam-macam boleh berlaku...tapi dengan abang semuanya berjalan dengan baik sekali...kita berjaya jaga ikatan pertunangan kita sehingga ke jinjang pelamin. Abang adalah segala-galanya buat sayang begitu juga dengan family sayang dan family abang... Boleh kah kita harungi dunia perkahwinan kita seindah yang kita impikan...

Tetiba jer pintu kereta dibuka
saya diminta masuk ke dalam masjid kerana tok kadi dah sampai
adik-adik menjalankan tugas mereka masing-masing
satu persatu wajah adik-adik saya tatap
chaq takut...chaq takut kita jauh
chaq sayang adik-adik chaq...jangan tinggalkan chaq
walaupun chaq dah ada seseorang dalam hidup chaq...adik-adik chaq tetap penguat chaq

Mak pula setia di sebelah saya
hati tiba-tiba teringatkan arwah bapa
bapa...chaq dah nak kawen...restukan chaq ya bapa
chaq rasa dia yang terbaik untuk chaq
untuk mak n adik-adik
hari yang bapa tunggu-tunggu dah tiba tapi bapa tak ada dengan chaq
chaq terkilan sangat
chaq cemburu dengan adik-adik
bapa sempat jadi wali untuk depa semua tapi chaq...
walau bapa tak ada dengan chaq tapi semangat bapa ada ngan chaq
Alin...dah pikul tanggungjawab bapa dengan sebaiknya
Alin saling tak tumpah macam bapa
Chaq mohon restu dari bapa
semoga bapa tenang di sana bersama roh orang-orang beriman

mak
chaq tahu mak sedeh sangat nak lepaskan chaq...cam tu gak dengan diri chaq mak
chaq terlalu sayangkan mak
chaq nak mak ada ngan chaq walau dalam apa keadaan sekalipun
chaq takut chaq lupakan mak...tapi chaq selalu bermohon kepadaNya supaya sentiasa dekatkan chaq ngan mak
chaq tetap anak mak cam dulu... chaq tempat mak luahkan segalanya...
jangan jauh dengan chaq ya mak
chaq takut
terima kasih sebab jaga chaq, selalu doakan chaq, selalu pinjamkan bahu mak untuk chaq tumpang menangis, selalu temankan chaq semasa chaq buat kerja, selalu bagi kekuatan dekat chaq
Chaq gak nak minta maaf sekiranya chaq ada buat mak sakit hati, terguris perasaan
tak ada siapapun yang dapat menandingi mak sebab mak adalah insan yang terbaik sepanjang hidup chaq

emm...
apa pun terjadi saya tetap perlu teruskan majlis yang telah dirancangkan nie
akad nikah dijalankan dengan lancar sekali
sah lah saya dah jadi milik en suami sekarang
hati saya berdebar-debar bila dipanggil duduk bersebelahan en suami untuk upacara menyarung cincin
memang kami kerap berjumpa tapi kami bukan cam couple-couple daring yang lain
hari ini adalah hari pertama en suami memegang tangan saya setelah saya sah menjadi isterinya
lain betulkan...inilah yang dikehendaki dalam Islam
betuahnya saya memilikinya sebagai suami saya
usik mengusik bermula ketika saya diminta untuk bersalaman dan mencium tangan suami saya
 malu sangat...tapi kan dah jadi milik en suami...sah pulak tu
sekali lagi bila en suami diminta untuk mencium dahi saya
malu...malu...malu
tapi cover gak buat cam muka selamba jer...wajah en suami tak tengok langsung
maaf abang

acara bersalam-salaman dengan sanak saudara pun berlangsung...tak kenal sangat dengan sedara en suami kecuali kak ipar n anak saudara en suami yang sorang tu jer yang kenal...sobri
apa pun yang penting salam...kenal kemudian
bila diminta untuk bergambar kami cam kaku jer tak pandai nak posing bersama...saril gak jadi mahaguru mintak saya peluk lengan en suami
dengan lafaz bismillah saya peluk lengan suami saya
hati mula terfikir nak kena apalah lepas nie dengan saril n alin untuk outdoor dah lah saya dan en suami malu-malu harap semua leh berjalan dengan lancar

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.